Oktober 2010 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu Oktober 2010 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu

Oktober 2010

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

25 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Redding

Andere postcode!
Diane – Annereau
2611 Reservoir Lane
96002 Redding CA
USA

Hallo allemaal,

Wat vliegt de tijd. Ik zit al weer bijna 2 maanden in Redding! En ik vind het geweldig, ik heb het zo naar m’n zin en ik leer heel veel nieuwe dingen. Ik voel me echt thuis hier. En bedankt voor al jullie kaartjes, heel leuk om te lezen! Ik ben sinds een week verhuisd van de caravan naar m’n slaapkamer in het huis. Dat is wel even wennen, in de caravan had ik meer privacy, maar dit is wel gezelliger. Ik was al deel van het gezin, maar nu leef ik het ook echt uit. Het nadeel is dat het huis erg gehorig is en alles is gelijkvloers, dus ik kan niet even naar boven om de stilte te zoeken. Het voordeel is dat Nancy en George ochtendmensen zijn en ik ben een avondmens. Door de week liggen zij meestal al om 20.00 uur op bed. Dan kan ik lekker rustig m’n huiswerk doen. Ze hebben een hele relaxte bank :) als je aan een knop trekt verschijnt er een brede voetsteun en als je een beetje druk zet gaat de rugleuning achterover, heerlijk. Soms zit ik dan gezellig met Vanessa te kletsen of tv te kijken en meestal maak ik dan huiswerk met een snurkende hond aan m’n voeten.
De school en de kerk zijn fantastisch. Meteen de eerste week dat ik er kwam, voelde het alsof ik zo in de vrijheid stapte. Het is een hele fijne, veilige plaats en de school is in het kerkgebouw zelf. We zijn namelijk met ruim 800 studenten dus dat past niet in een klaslokaal. Er is ook heel veel blijdschap en ik heb ontdekt dat dat genezend werkt en de Bijbel staat er ook vol van. Het is ook superleuk om al die verschillende mensen/ studenten te ontmoeten. Grappig om zoveel Nederlandse achternamen te zien van Amerikanen, Zuid - Afrikanen en Australiërs. Je hoort en ziet zoveel verschillen in cultuur, taal e.d. En iedereen heeft een bijzonder verhaal over zijn of haar komst naar Redding. Dat is echt bijzonder, God spreekt op zoveel verschillende manieren tot mensen. En ik heb ook mijn eigen verhaal. Wie het nog niet wist, hier komt het…
Na m’n eerste zendingsreis naar India in 2007 ben ik echt veranderd. Ik wilde ontdekken wie ik nou eigenlijk ben en waarom ik leef. Toen heb ik gezegd: “Heer ik wil mijn leven in Uw handen leggen.”Nou, dat is best een ‘gevaarlijk’ gebed, want reken maar dat je leven anders wordt en veel spannender! In 2008 ben ik naar Amerika gegaan om uit te vinden wat de bedoeling was. Toen ik terugkwam wist ik het zeker, ik wil een soort bijbelschool of dts gaan doen. In de zomer van 2009 wilde ik de knoop doorhakken. Ik had geen idee waar ik heen moest gaan. Ik vroeg God om mij heel duidelijk te maken waar Hij me hebben wilde. Ik had al een magazine met allerlei Bijbelscholen klaarliggen en in mijn zomervakantie wilde ik daarmee aan de slag. Maar uiteindelijk heb ik het niet eens meer ingekeken haha. Ik weet niet precies meer of het vlak voor de vakantie was of de eerste week, maar op een avond liep ik door de kamer en stond de tv aan. Uit m’n ooghoek zag ik een vooraankondiging van een film, 10.5, over een aardbeving in Californië. Ik kijk weinig tv, maar ik wist op dat moment dat ik de film moest gaan kijken. Toen hij bijna afgelopen was, had ik zoiets van waarom moest ik dit zien? Maar opeens verschenen er op een zwart scherm knalrode grote letters met het woord ‘Redding’. Toen ging er een lampje branden.( Ik herinnerde me weer dat ik in 2008 ’s op de site van de Bethelschool had gekeken.) Kort daarna kreeg ik een e-mail van iBethel en kort daarna las ik een Nederlands boek waar de naam Bill Johnson in voorkwam (voorganger Bethelchurch). Dat was voor mij genoeg bevestiging. En zo zijn er honderden verhalen van de andere studenten. We weten dat we voor dit seizoen in ons leven hier moeten zijn. Het leuke is ook dat al heel veel gastsprekers hebben gezegd dat we een bijzondere klas zijn en dat het plafond van de klas van vorig jaar onze vloer is. Dat is ook bevestigd door 2e-jaars. Ik kom net terug van een “Hollandse bijeenkomst”, we zijn hier met negen Nederlanders, helemaal super, en degenen die nu het 2e jaar doen zeggen: “Wat, hebben jullie dat nu al gehad, wat snel en wat gaat het jullie al gemakkelijk af, wij kregen dat pas aan het eind.”
Een onderdeel daarvan is profetie. Voor wie niet weet wat dat is, je krijgt dan woorden door op verschillende manieren (met je ‘geestelijke’ zintuigen) over de toekomst van anderen die opbouwend zijn om die ander te bemoedigen en te laten weten dat God hem /haar ziet staan. Dat is zo gaaf om te doen. Vaak zijn woorden van kennis daarin verweven. Dat zijn feiten van iemand die je niet kunt weten. Ik heb gehad dat 2e jaars studenten dingen zeiden en profeteerden die ze absoluut niet kunnen weten omdat alleen ik dat maar weet. Ik weet nog dat ik opeens tranen kreeg, omdat het mij zo raakte wat ze over mij wisten te vertellen. Dat is zo’n bevestiging dat er een God moet zijn. Bovendien is het heel bijbels om te doen, er staat geschreven dat je moet jagen/streven naar de hoogste gaven, vooral die van profetie! Zijn er nog meer gaven dan? Jazeker, sla 1 Korinthe 12, (13) en 14 maar ’s op. Dat is ook één van de redenen dat ik hiernaartoe ben gekomen. Ik wist dat deze bovennatuurlijke dingen bestaan, maar ik zag er nog niet zo heel veel van in m’n eigen leven. Hier heb ik de kans om er in uit te stappen en wow wat een ongelofelijke dingen hebben we al meegemaakt. Elke week worden er mensen genezen van de meest uiteenlopende dingen. Van kapotte teennagels die direct aangroeien, benen die weer even lang worden, kanker die verdwijnt, en ga zo maar door en ik heb het met eigen ogen gezien! Het is echt! Maar de Bron van waaruit dit alles voortvloeit is intimiteit met God. Daar wordt enorm op gehamerd en het is ook “onderdeel “van ons huiswerk. Ik kan nog veel meer vertellen, ook over de lessen en de structuur van de school, (a culture of honor) maar dat bewaar ik wel voor een volgende keer.
Ik had trouwens ook niet verwacht dat Amerika zo anders zou zijn dan Nederland. Het om 10.00 uur samen koffiedrinken kennen ze niet en om 16.00 uur of 20.00 uur ook niet. Het is meer gebruikelijk om mensen aan het eind van de middag uit te nodigen en dan blijven ze eten. Dat moet ook snel gebeuren, lekker natafelen is er niet bij, dat geldt ook voor restaurants. Het is dan wel weer normaal om je eten in een grote bak mee naar huis te nemen haha. Nu zal het per gezin ook wel weer verschillen, maar ze keken hier heel vreemd toen Ton en Rianne om 20.00 uur op de koffie kwamen. Maar ze vinden het prima, die vrijheid heb ik gelukkig wel. Frisdrank of prik of koeken hebben ze ook niet in huis. Gasten nemen soms eigen drinken mee, maar meestal krijgen ze niets als ze komen. De koelkast staat hier niet vol met sapjes, maar met sauzen. Laatst hebben we boerenkool, rode kool en gehaktballen gemaakt. Ze vonden het zeer vreemd dat we er appelmoes of mayo overheen doen en mayo over de patat konden ze al helemaal niet begrijpen haha. Boerenkool gebruiken zij als garnering. Ik heb ook een keer hutspot gemaakt, vonden ze ook erg lekker. Vandaag at ik aardbeien met suiker op een stokbroodje, ze wisten niet wat ze zagen. Zo kan ik nog wel even doorgaan! Maar, voor nu wil ik graag eindigen met een link naar een lied wat ook één van mijn drijfveren is. Het heet “toon Mijn liefde”. http://www.youtube.com/watch?v=sM8A7G5lfg8
Als er een foutmelding komt typ je gewoon Toon mijn liefde in bij you tube of google en dan op video klikken.

Greetz Diane


  • 25 Oktober 2010 - 10:20

    Annemiek:

    Hoi Diane!
    Heel erg leuk en bemoedigend om je update te lezen.
    En wat een mooi lied zeg! Ik kende het nog niet.
    Heel veel zegen, liefs, Annemiek

  • 25 Oktober 2010 - 18:52

    Leontien:

    Mooi die bevestiging om naar Redding te gaan! En genezingen echt zien, wow nog nooit meegemaakt dat ik er echt met mn neus bovenop kon staan.
    groetjes!

  • 30 Oktober 2010 - 13:05

    Tante Trijn:

    lieve Diane

    Je verslag net gelezen en ik ben zeer onder de indruk en ook we
    l een beetje jaloers .God doet grote dingen en jij mag daarvan getuige zijn .
    de fotos zijn ook prachtig, een mooi vacantieland,zou ik zo naar toe willen.

    lieve groeten

    tante trijn en oom Arie



    .

  • 01 November 2010 - 11:30

    Winny:

    Ha Diane.

    Heerlijk om te lezen dat je de juiste keuze hebt gemaakt en het zo naar je zin is. Je blijdschap en tevredenheid straalt van het verslag af. Ben blij voor je.
    Groeten, W.

  • 10 November 2010 - 19:23

    Ina Pieffers:

    Hoi lieve Diane,
    Ik was nu pas in de gelegenheid om je mailtje echt goed te lezen! Fijn dat je al je ervaringen met ons deelt.
    Ik hoop binnen kort je bij te praten over je eigen klasje van vorig jaar . vriendelijke groeten van ons allemaal.
    de pieffertjes

  • 13 November 2010 - 14:15

    Fam Houtsma,:

    Hoi Diane,

    Milou heeft het liedje van You Tube uit volle borst meegezongen. Ze kan nu goed lezen he. Melissa was hier minder blij mee, was niet helemaal op toon volgens haar ha ha. Vandaag is het mijn verjaardag en ik wil je laten weten dat je kaart zojuist bij ons is bezorgd. Leuk dat dit zelfs terwijl je aan de andere kant van de wereld zit kan.

    Dank je wel, daarvoor.

    Liefs,

    Annet, Ronald, Melissa en Milou

  • 15 November 2010 - 14:22

    Irene:

    Gaaf zeg, wat jij allemaal meemaakt. Heerlijk ook dat God je zo aan het vormen is.

    Groetjes Irene

  • 26 November 2010 - 21:22

    B Pleijter Oldebroek:

    Hoi Diane
    Volg je belevenissen en ik geniet er van.
    Zit nogal eens naast je moeder in de kerk en hoor dan over je.
    Ik wens je Gods zegen bij je studie en wil je graag mijn hartelijke groeten doen.
    gr. Bertha Pleijter.

  • 16 December 2010 - 12:55

    Hey Wereldmol,:

    Gaaf dat je zoveel nieuwe dingen mag leren. Wat een rijkdom ! We wensen je nog een leerzame tijd toe en hopen dat als je terugkomt we veel van je mogen leren/horen.

    You're blessed to be a blessing !!

    Gods Zegen, H-John Angela Kimberley en Melanie

  • 21 Januari 2011 - 15:22

    Contour:

    Hallo Diane.
    sorry dat ik niet eerder wat heb laten horen, maar ik was je mail helemaal kwijt, maar vanmiddag vond ik hem weer.

    Na een periode van lichamelijke training, is het heel goed om je geest op te frissen.
    Het doet mij goed dat jij jouw plaats daar hebt gevonden.

    Heel veel zegen toegewenst.
    drikus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diane

Actief sinds 28 Juni 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 36117

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2020 - 26 Mei 2021

Redding 2020 - 2021

13 Juni 2019 - 05 Oktober 2019

IHOP Kansas City

22 Augustus 2018 - 29 Mei 2019

U.S.A. 2018

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Israël en Paasconcert

01 September 2010 - 31 Mei 2011

Bijbelschool USA

Landen bezocht: