Tijd voor een update! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

09 September 2010 | Verenigde Staten, Redding

Hi everybody,

Ik ben alweer een week in Redding, de tijd vliegt. Ik heb een prima reis gehad, al waren drie vluchten achter elkaar wel vermoeiend. Het leuke is dat ik geen last heb gehad van een jetlag :)
Ik ben opgehaald door de Annereaus, Nancy (53) & George (60) hele lieve mensen. Afzonderlijk van elkaar hebben ze me allebei al verteld dat ze heel blij met me zijn. Ze zeiden: We hardly even know you but we like you and we're glad you're here. You just seem to fit in this family very well, you are part of our family now. En ik ben heel blij met hen. Ze waren helemaal niet van plan om nu al een student te nemen, totdat ze van mij hoorden en toen waren ze heel enthousiast geworden. Echt bijzonder hoe dit gegaan is. We hebben elkaar van te voren dus niet gezien en niet gesproken. Ik ben blij dat ik bij m'n eerste ingeving ben gebleven. Ik dacht ook dat ik bij een wat ouder echtpaar zou komen, maar daarna ga je toch redeneren. Het moet wel klikken, je kent ze niet, een kamer alleen lijkt dan aantrekkelijker en als je een week van te voren nog geen familie hebt gevonden begint het spannend te worden. Maar gelukkig is het goedgekomen, echt een zegen! Vanessa hun pleegdochter van 15 die ze kleindochter noemen is ook een leuke meid, ze bakt elke week koekjes! En de andere studente komt niet, dus we zijn met z'n vieren + Victoria de hond en Zoë de kat. Ik slaap/ woon voorlopig in hun stacaravan die schuin achter hun huis staat. Amanda, een vriendin van hen gebruikt de slaapkamer die ik krijg als zij in oktober gaat verhuizen. Dan wordt het ook te koud om in de caravan te blijven. 's Avonds ben ik veel bij de familie in huis, overdag ben ik veel buiten of in de caravan. Het is een hele rustige buurt. Er komen weinig auto's langs en naast ons staat ook een kerk dus doordeweeks komt daar bijna niemand. De snelweg en de winkels zijn wel vlakbij dus dat is ideaal. En Nancy gaat de school ook doen dus kunnen we er samen heen, heb ik ook geen auto nodig. Ik mag haar fiets ook gebruiken, een stoere mountainbike. Vandaag heb ik al een aantal mooie walking trails gezien. Langs de Sacramento river kun je goed wandelen. Alles is heel ruim aangelegd.
We zijn er wel achter gekomen dat we toch hele andere gebruiken hebben. Zo wassen ze bijv. met koud water, de wasmachine heeft ook geen graden! Gelukkig zit er wel een knop voor warm op, maar die gebruiken ze niet. Ze moesten lachen dat ik hun glazen zo groot vind. Daar passen onze glazen wel 3 keer in. Ook is alles gelijkvloers, ze hebben geen zolder of trap naar boven en vinden het vreemd dat wij dat wel hebben. Er wordt ook veel gebruik gemaakt van de barbecue, 's ochtends al. We hebben al een keer chips met dipsaus als lunch gehad haha. En ze eten chips met sla, een soort bruine bonen prakje, vlees, saus en zure room door elkaar, taco salad en Nacho's, best lekker ;) Ze vinden het vreemd dat ik brood eet als ontbijt en lunch. Ze bewaren het in de koelkast! Bijna alles gaat in de koelkast in plastic zakjes! Ik rooster het brood dan ook meestal. Wat ook heel grappig is, is dat zij niet tegen toiletspray kan en we dus lucifers gebruiken haha. (Hé Willemien, je broer zou zich hier thuisvoelen ;))
Nou er valt nog veel meer te vertellen, maar dan wordt het wel een erg lang verhaal. De school begint volgende week dinsdag dus daar zal ik later wel over schrijven. De dienst van afgelopen zondag was heel bemoedigend en fijn. De school is ook in hetzelfde gebouw voor de eerstejaars. De kerk puilt uit met alle studenten erbij. We krijgen diensten toegewezen ook in andere gebouwen, ik hoop dat ik in de Bethel kan blijven, want ik vind het er heel fijn.

Greetz Diane

  • 09 September 2010 - 09:34

    Leontien:

    Hoi Diane,

    Herkenbare verhalen over de Amerikaanse gebruiken, ik kan me er helemaal in inleven:-)
    De glazen, de chips en de plastic zakjes, haha.
    Alle goeds! Leontien

  • 09 September 2010 - 11:09

    JMJ:

    Ja die Amerikanen zijn vreemde knakkers! Geniet er maar van dan is Holland strax weer helemaal SUPER!

    Doe ze de groet'n van de Vale Ouwe!

  • 09 September 2010 - 17:48

    Netty:

    Bijzonder hoe alles gelopen is...fijn dat je het zo naar je zin hebt...

  • 10 September 2010 - 07:29

    Jarina:

    Goed te horen dat je op zo'n fijne plek bent terecht gekomen. Ook leuk dat de foto's er op staan !
    Veel succes !!

    Groetjes Jarina, Dirk, & Kids

  • 10 September 2010 - 17:32

    Tante Jennie/Oom Bep:

    Dag Diane,

    We hebben even op google gekeken,het lijkt ons daar een mooie omgeving. Je bent eigenlijk aan 't kamperen, gezien die joekel van een caravan.
    Nou Diane we wensen je een heel fijne en leerzame tijd toe, doe ook de groeten aan je "gastouders"en je mede bewoners daar.

    T.Jennie/O.Bep

  • 10 September 2010 - 17:49

    Tante Trijn:

    lieve Diane

    wat fijn dat je zulke lieve mensen hebt getroffen.Mooie fotos en lekker veel eten ,in canada dezelfde hoeveelheden eten en drinken,heel herkenbaar voor ons.

    groetjes tante Trijn en oom Arie

  • 04 Oktober 2010 - 17:41

    Hermien:

    Hey Diane,

    Hoe gaat 't?
    Hard aan de studie? En blijven die mensen lief voor je?
    Veel plezier!!!

    groetjes Hermien

  • 09 Oktober 2010 - 18:21

    Diana Rozeboom:

    Hey Diane,

    hoe gaat 'ie in amerika?
    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    hier in oldebroek is het gewone leven ook weer begonnen. afgelopen dinsdag weer voor het eerst bijbelkring (zonder jou natuurlijk)gehad. erg leerzaam.
    bevalt de studie je?

    Groetjes Diana

  • 12 Oktober 2010 - 16:20

    Hermien:

    Ha Diaantje,

    Hoe gaat het daar?
    Veel succes hè en geniet ervan!

    groetjes Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diane

Actief sinds 28 Juni 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 36123

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2020 - 26 Mei 2021

Redding 2020 - 2021

13 Juni 2019 - 05 Oktober 2019

IHOP Kansas City

22 Augustus 2018 - 29 Mei 2019

U.S.A. 2018

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Israël en Paasconcert

01 September 2010 - 31 Mei 2011

Bijbelschool USA

Landen bezocht: