Goed nieuws - Reisverslag uit Oldebroek, Nederland van Diane - WaarBenJij.nu Goed nieuws - Reisverslag uit Oldebroek, Nederland van Diane - WaarBenJij.nu

Goed nieuws

Door: Diane

Blijf op de hoogte en volg Diane

20 Januari 2010 | Nederland, Oldebroek

Hallo allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten loop ik al een hele poos rond met het verlangen om een bijbelschool te volgen. Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en per september 2010 hoop ik te beginnen aan het eerste jaar van de Bethelschool in Redding, Californie. 1 januari 2010 zijn alle papieren en referenties opgestuurd en kort daarna had ik een telefonisch interview. Best spannend allemaal en afgelopen weekend kreeg ik het bericht dat ik ben toegelaten! In december kwam ik bekenden tegen die er ook heen gaan, dat maakt het extra leuk :-)

En ik heb nog meer goed nieuws. Een kennis van mij is net terug uit India en heeft onderzocht hoe het er nu een jaar na onze campagne voorstaat. Er zijn destijds 104.000 decision-cards ingeleverd. Na de crusade zijn nog zo'n 10.000 decision-cards per post binnen gekomen bij de Apple Association. In totaal hebben dus 114.000 mensen schriftelijk te kennen gegeven dat zij Jezus Christus willen volgen. Na de crusade zijn er 800 nieuwe huisgemeentes gestart. Elk bestaand uit circa 65 mensen. In totaal gaan er nu zo'n 50.000 mensen die hun decision-card hebben ingeleverd naar deze huisgemeentes. Na de crusade zijn 30.000 net bekeerde mensen opgevangen door de traditionele kerken. Van ruim circa 34.000 mensen is niet bekend waar ze terecht zijn gekomen. Dit komt o.a. doordat sommigen hun gegevens niet juist hebben ingevuld. Ook zijn er mensen die vanwege hun gezinssituatie niet benaderd kunnen worden. Wanneer ze benaderd zouden worden kan dit ernstige schade opleveren. Hierbij moeten we denken aan mishandeling (geestelijk en lichamelijk) tot aan doodslag. Maar ook aan echtscheiding, wat in India voor een vrouw betekent dat ze niet meer mee kan functioneren in de maatschappij. Een gescheiden vrouw krijgt ook geen werk, waardoor ze vaak in de prostitutie belanden. Ook zal een deel van deze groep teruggevallen zijn in het Hindoeïsme, Boeddhisme of Islamisme.
De mensen die hun leven aan Jezus Christus hebben gegeven komen uit alle lagen van de bevolking. (van hoge en lage kastes). Dit geeft een uitdaging op zich omdat er binnen de religieuze kerken ook nog onderscheid wordt gemaakt. Er bestaan hoge en lage kaste kerken. De uitdaging is nu voor de revival church om de mensen te leren dat iedereen gelijk is in Jezus.
een uitgebreid verslag is te vinden op http://www.trin.nl/index.php/nl/india/521-rapportage-naar-aanleiding-van-de-trin-crusade-februari-2009-in-india

• 20 Januari 2010 - 21:08

Nathalie:

He! Wat fijn! Ook goed nieuws ;-)!
    Geweldig voor je dat je gaat, bijzonder dat alles rond is!

Hopelijk tot gauw!

Lfs,
    Nathalie

• 21 Januari 2010 - 07:51

Leora:

Nou spannend en geweldig. Zo ver weg een bijbelschool volgen. Ik wens je heel veel zegen, wijsheid en natuurlijk vooral geestelijke toerusting toe.
    Shalom

• 21 Januari 2010 - 16:59

Rina Morren:

Van harte gefeliciteerd met je toelating tot de bijbelschool en namens ons allen heel veel succes toegewenst.
    groetjes Dick,Rina,Laura en Milou

• 08 Februari 2010 - 15:34

Winny:

Ha Diane.

Fijn voor je dat je op deze wijze de invulling kunt geven aan je levensbestemming.

Hele hartelijnke groeten,
    Winny.