Zendingsreis Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Diane - WaarBenJij.nu Zendingsreis Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Diane - WaarBenJij.nu

Zendingsreis Oeganda

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diane

14 September 2008 | Oeganda, Kampala

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik weer terug op Hollandse bodem. Ik begin me al echt een "wereldmol" te voelen. In drie weken tijd ben ik o.a. in Philadelphia, Tampa, Lakeland, Dusseldorf, Dubai, Addis Ababa, Entebbe en Kampala geweest.
Ik heb een geweldige tijd gehad. we werden op het vliegveld van Entebbe ontvangen door Joseph en zo'n 20 van zijn jongens. Nou ja, ontvangen... omvergeknuffeld kan ik beter zeggen. Toen we richting bus liepen werd ik echt geraakt. Ik voelde een stukje van het Vaderhart van God voor deze kinderen.
Ik heb nog meer respect gekregen voor Joseph dan ik al had. Bijna helemaal alleen een weeshuis runnen van 150 jongens. Het was ook mooi om te zien hoe de oudsten met de jongeren omgingen, heel liefdevol en behulpzaam. Soms leek het een mierennest, maar er was wel discipline. ELke morgen om 7.00 uur beginnen ze de dag met aanbidding en dat doen ze 's avonds ook. Ik hoop daar nog een stukje video van te laten zien. Ze zijn ook heel leergierig. M'n groepsgenoten zeiden wel eens: "echt een juf hoor." Maar ze vroegen ook vanalles en ik vond het leuk om uitleg te geven.
Ik heb mijn sponsorkind ook mogen ontmoeten, dat was heel bijzonder en ik heb ook veel tijd met hem doorgebracht. Verder zijn we ziekenhuizen en sloppenwijken in geweest. We hebben voor mensen gebeden en ook wonderen gezien: een heel aantal kwam tot Jezus en werd genezen van allerlei kwalen. Ik vond het supergaaf om persoonlijk mensen tot Jezus te leiden. Dat is echt het grootste wonder!
We hebben ook genoten van de natuur, geweldig om krokodillen, neushoorns, e.d. in het wild te zien. Ik voel me flink gezegend door wat ik heb mogen zien en doen en ik voelde me daar ook heel fit, ik heb nergens last van gehad! De dagen vlogen voorbij. We hebben ruim 30 uur gedaan over de terugreis, dat was pittig, maar ook heel apart. We kwamen vanuit de sloppenwijken in Kampala en belandden in Dubai. We moesten daar overstappen en hadden tijd om die stad te bekijken. Wat een contrast tussen arm en rijk. Ik ben al weer een paar weken thuis, maar ik kan haast niet wachten op de volgende reis. Waar die naartoe gaat..? Ik denk India.

Bij deze wil ik iedereen die een gift gegeven heeft hartelijk bedanken. We hebben er bijbels, suiker en zeep van uit kunnen delen!



  • 15 September 2008 - 07:59

    Edith Pruim:

    Hey Diana,
    Wat gaaf wat je hebt ondernomen!Groot gelijk; gewoon dóen!We zijn net het boek van Mattheüs aan het lezen : 'durf te dromen', nou, dat brneg je zo aardig in de praktijk !Indd. het grootste wonder is mensen tot de Heer leiden, bijzonder hoor!
    Nou, blijf maar lekker de Heer volgen waar Hij je ook gebruiken wil, al is het voor nu ook even 'gewoon' op Loocity!!
    Many blessings !Liefs Edith

  • 29 September 2008 - 11:34

    Winny:

    Ha Diane.
    Fijn om een kaart van je te krijgen. Regelmatig gingen mijn gedachten jullie kant op.Heel veel plezier in het zendingswerk en vele groeten voor jou en je ouders,
    Winny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diane

Actief sinds 28 Juni 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 36124

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2020 - 26 Mei 2021

Redding 2020 - 2021

13 Juni 2019 - 05 Oktober 2019

IHOP Kansas City

22 Augustus 2018 - 29 Mei 2019

U.S.A. 2018

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Israël en Paasconcert

01 September 2010 - 31 Mei 2011

Bijbelschool USA

Landen bezocht: