Redding 2020 - 2021 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu Redding 2020 - 2021 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu

Redding 2020 - 2021

Blijf op de hoogte en volg Diane

06 December 2020 | Verenigde Staten, Redding

Voor een groter lettertype klik je rechts bovenaan op de A.

 

Hallo allemaal,    

 

Ik kan haast niet geloven dat het al bijna Kerst is! Volgende week ga ik met een aantal vriendinnen naar Redding Garden of Lights. Bij de Sundial bridge hebben ze het park versierd met allemaal kerstverlichting en in Amerika weten ze wel hoe dat moet! In de stad zijn ook veel huizen en tuinen verlicht en er wordt volop kerstmuziek gedraaid. En je kunt ook naar speciale plekken in het bos om je eigen boom om te hakken. Het is maar goed dat ze dat allemaal doen, want anders zou ik denken dat we nog in de nazomer zitten. Het is hier namelijk rond de 20 graden en ik loop lekker in m’n topje en korte broek rond. De nachten zijn wel fris met zo’n 4 graden, maar overdag is het heerlijk met meestal strakblauwe luchten! En daar ben ik ook heel dankbaar voor, want we hebben echt wekenlang in de rook gezeten. Het was veel erger dan 2 jaar geleden tijdens de Carr fire. Toen die brand geblust was, was de rook ook vrij snel weg, maar nu waren er zo veel branden in de buurt, dat de luchtkwaliteit weken lang slecht was. Buitenactiviteiten werden afgelast en dat was ook wel nodig, maar binnen zitten met dat mooie weer is ook niet leuk! Brand is echt afschuwelijk en het is wel even anders als je er tussenin zit of dat je het op het nieuws ziet, al levert het soms ook wel weer mooie foto’s op.

En terwijl we nog in de rook zaten, was daar de 2e Coronagolf. Ik heb nergens last van gehad, maar omdat ik was blootgesteld aan mensen die het wel hadden heb ik verschillende weken in quarantaine gezeten. Met de eerste twee aankomstweken meegerekend heb ik meer dan 30 dagen binnen gezeten. Toen één van mijn huisgenoten het ook kreeg, werd mij gratis een huis aangeboden ook vlakbij de kerk. Dat was wel heel bijzonder en het bevalt zo goed dat ik daar inmiddels ben blijven hangen.

Helaas is de school en ook ons kantoor al weken dicht. Bijna alles gaat via Zoom. Ik mis het samenzijn en de diensten enorm, maar we kunnen in ieder geval wel doorgaan en God werkt ook gewoon door een scherm heen. Dat is wel bijzonder om te zien en te ervaren!

Voor mijn stage ben ik betrokken bij allerlei projecten. Ik heb vertaalwerk gedaan m.b.v. een computerprogramma voor buitenlandse talen, ik maak samenvattingen en vragen van videolessen voor studenten die het curriculum van de school volgen, ik edit getuigenissen van alumni, ik regel zoom calls voor alumni die contactpunt zijn voor hun land of regio, ik probeer nieuwe contacten te vinden voor regio’s die nog niemand hebben en ik ben teamleider van dat project, ik help met het voorbereiden van online conferenties, ik stuur e-mails naar schoolleiders wereldwijd enz. Kortom ik heb genoeg te doen, maar het leuke is dat de kerkcultuur op mijn plek ook de bedrijfscultuur is. Dat hangt natuurlijk heel erg van het leiderschap af, maar ze werken hier vanuit liefde en bemoediging. Hoe het met je hart gesteldheid is, gaat boven het uitvoeren van je taken. Dat geeft heel veel rust en maakt ook dat je het zelf gaat toepassen naar anderen toe. We zijn nu een seculier boek aan het lezen “Leaders eat last,” waarin beschreven wordt hoe je je bedrijf veel succesvoller kunt maken door je personeel niet als een nummer te behandelen, heel interessant.

Verder ben ik veel aan het wandelen en hiken met vriendinnen en houden we gebeds- en aanbiddingsavonden en gaan we uit eten of eten we bij elkaar. Hier creëren ze nu juist terrasjes om toch samen te kunnen eten i.p.v. altijd eten op te halen of te bezorgen. En ik heb de mazzel dat van de vriendschappen die ik in het 2e jaar heb opgebouwd, er nu nog een heel aantal mensen in Redding woont.

Thanksgiving was trouwens super om te vieren, ik hoop dat jullie in Nederland ook zo’n fijne en gezegende Kerst mogen hebben! Healthy New Year!


  • 06 December 2020 - 12:31

    Tine Van Ee:

    Leuk om te lezen Diane. Fijn dat alles zo goed verloopt ondanks de corona en de branden God is goed en voorziet altijd in wat he nodig hebt. Ik wens je ook fijne kerstdagen en dat Zijn licht he hart mag vervullen! En..gezegend nieuwjasr !!!!!

  • 06 December 2020 - 13:53

    Alie:

    Hi Diane wat fijn weer wat van je te horen en Gods plannen gaan door, ondanks Corona en bosbranden, niets houdt Hem tegen, Zijn Woord houdt eeuwig stand!!! Wat een lekkere temperatuur hebben jullie daar nog en terrasjes..kennen we hier ff niet meer! Vroeg mee af, die ene foto waar jij op staat zijn dat pompoenen achter jou? We wensen jou ook gezegende kerstdagen en nieuwjaarwisseling. Groet uut Oldebroek.

  • 19 December 2020 - 19:20

    Tante Trijn :

    lieve Diane

    goed om te horen dat je het weer naar je zin hebt.
    Het is inmiddels 19 december maar ook geen winter
    Deze bede willen wij je meegeven voor de kerst
    en het nieuwe jaar.

    Moge de Heer je zegenen en beschermen,
    moge de Heer het licht van zijn gelaat over je
    doen schijnen en je genadig zijn,
    moge de Heer je zijn gelaat toewenden en je
    vrede geven.

    lieve groeten
    tante Trijn en oom Arie




  • 14 Januari 2021 - 08:25

    Diane :

    Dank je wel allemaal!

    En ja dat zijn pompoenen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Redding

Redding 2020 - 2021

Stagejaar

Recente Reisverslagen:

04 April 2021

Update 3

06 December 2020

Redding 2020 - 2021

12 September 2020

Weer terug in Redding
Diane

Actief sinds 28 Juni 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 36098

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2020 - 26 Mei 2021

Redding 2020 - 2021

13 Juni 2019 - 05 Oktober 2019

IHOP Kansas City

22 Augustus 2018 - 29 Mei 2019

U.S.A. 2018

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Israël en Paasconcert

01 September 2010 - 31 Mei 2011

Bijbelschool USA

Landen bezocht: