Update 4 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu Update 4 - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Diane - WaarBenJij.nu

Update 4

Blijf op de hoogte en volg Diane

14 Mei 2019 | Verenigde Staten, Redding

Voor een groter lettertype klik je rechts bovenaan op de A.

 

Hallo allemaal,  

 

Ik was ongeveer een maand geleden begonnen met de volgende zin: Eigenlijk moet ik zeggen “privet” = Russisch voor hallo, want ik ben net een week terug uit dat grote land!

Maar het is de laatste weken zo druk geweest dat ik geen tijd had om te schrijven. Ik zal m’n Rusland avontuur straks verder beschrijven, maar eerst kan ik zeggen dat ik afgelopen woensdag ben geslaagd! Wat een belevenis was BSSM2 ik heb er geen woorden voor. Wat ik wel kan zeggen is dat ik ontzettend dankbaar ben. Ik heb zoveel geleerd, zoveel openbaring gekregen, zoveel “overgedragen” (impartation noemen ze dat hier) gekregen in zo’n korte tijd. Het is nauwelijks te bevatten. Wat dan allemaal vraag je je misschien af. Nou dat is niet zo simpel uit te leggen, daarvoor moet je hier gewoon naar toe komen J Ik heb dingen geleerd over (vrouwen in) leiderschap, het zakenleven, de Bijbel, de geestelijke wereld, relaties, communicatie, seksualiteit, opvoeding en ga zo maar door. Het mooie was dat het niet alleen maar informatie was, maar vooral ook ervaren en ondergaan. Voor veel studenten was het zwaar omdat het eigenlijk één grote hartoperatie is. Dingen als jaloezie, jezelf met anderen vergelijken, drang om gelijk te willen hebben, performance (sorry ik weet het Nederlandse woord niet, ik denk prestatiedrang of je anders voordoen), trots, angst, mensenvrees enz. komen naar boven en vaak zonder dat je doorhad dat dat er nog zat. En we werden flink uitgedaagd om dat af te leggen en te overwinnen. Het is ook een kwestie van toelaten, kwetsbaar zijn en door de pijn heen gaan. Aan de andere kant hoefden we dat niet alleen te doen. Ze grapten weleens dat we betaalden om verplicht in gemeenschap te leven. Maar het bijzondere was en is dat het bovennatuurlijke daarbij zo’n grote rol speelt. Hoe geweldig is het als de gaven van God door je heen werken en je dingen over mensen en jezelf weet en ziet die je niet kunt weten en dat dan ten goede inzet! Samengevat zou ik kunnen zeggen dat ik veel geleerd heb over liefde en liefhebben en dat je niet voor jezelf leeft, maar leert om vanuit een eeuwigheidperspectief te leven. M.a.w. je kijkt niet alleen naar jezelf om een prettig leven te hebben, maar je laat ook iets achter voor de generaties die jij nooit zult zien. De slogan van BSSM is: YOU ARE CALLED TO SHAPE HISTORY, BORN TO IMPACT THE WORLD, AND CREATED TO LEAVE A LEGACY. Klinkt groots, maar ik ga ervoor. Ik heb te veel gezien om te leven alsof er geen God is. Het was zo bijzonder om in een ruimte te zijn met 750 hongerige studenten van alle leeftijden die maar één ding willen. God stortte Zijn liefde keer op keer over ons uit en dat ziet er soms “rommelig” uit omdat je daar als mens met je verstand niet bij kunt en omdat je lichaam dat soms niet aan kan, maar het is zo goed!

Je weet misschien nog dat ik aan dit 2e jaar begon vanwege “lopen op het water” en daarmee ben ik ook geëindigd. Ik had het idee dat ik naar een dienst moest gaan waar ik eigenlijk niet hoorde te zijn. Daar aangekomen was het thema “opnieuw op water lopen” dat was zo gaaf en vorige week heb ik afscheid genomen van Bethel en toen ik de gebedskapel in liep draaide “lopen op het water” hoe groot is die kans haha. Ik ben trouwens helemaal weg van hun nieuwe album “Victory,” ik heb zoveel kostbare momenten gehad terwijl we die liederen zongen!

Lieve help nu mag ik ook nog schrijven over Rusland en m’n vervolgstap. Ik probeer het kort te houden. In Moskou hebben we gemeentes bezocht, diensten geleid, mensen getraind in de geestelijke gaven en in Siberië waren we onderdeel van het gebedsteam op een conferentie van zo’n 6000 mensen! We waren helemaal uitgeput na twee weken, maar wat een ervaring. We hebben ontzettend veel genezingen gezien en honderden mensen gaven hun leven aan Jezus. Als je de kracht ziet en ervaart, is het wellicht ook niet zo moeilijk meer om te geloven, maar deze mensen waren ook zo hongerig! En op een avond kwam er letterlijk een meteoriet die veranderde in een vuurbal over het gebouw heen, het was ook in de Russische media: https://www.msn.com/en-au/video/lifestyle/dazzling-fireball-streaks-across-skies-of-siberias-krasnoyarsk/vi-BBVJueq

En dan mijn volgende avontuur, eigenlijk is dat al begonnen, want ik ben afgelopen zondagavond met Bella een vriendin uit Duitsland die ik in BSSM ontmoet heb naar Kansas City gereden, ja gereden ongeveer 2000 mijl in drie dagen! Maar zo zie je nog ’s wat van de wereld. Lang verhaal kort: Tijdens oud en nieuw was ik in Kansas City voor de Onething Conference van IHOP (International House of Prayer). Na de eerste of tweede dag kwam ik in m’n hotel en kreeg ik de gedachte om een stage daar te gaan doen. Dat vond ik gek want ik zat nog helemaal met m’n hoofd bij Bethel. Ik zei: Heer als dit van U is moet U het ook maar bevestigen. Eén of twee dagen later op een avond liepen we op straat en vroeg Bella of ze me iets mocht vragen. Op het moment dat ik ja zei werd ik zo aangeraakt door God dat ik bijna op de grond viel en keihard begon te lachen, niet gewoon maar bovennatuurlijk want er viel wat mij betreft niets te lachen. Ik zei dat ik niet wist wat ze ging vragen, maar dat m’n geest in ieder geval enthousiast was. Ze vroeg of ik met haar mee wilde voor drie maanden om een stage te gaan doen in IHOP. Ik wist niet wat ik hoorde en God had tegen Bella gezegd dat ze mij moest vragen. Heel gaaf allemaal en op 31 December hadden we ons interview al. Inmiddels ben ik aangenomen en heb ik een retourticket geboekt zonder dat ik een visum heb, maar ik geloof dat dat goed komt. De stage begint al in juni en heet Fire in the Night, wat het precies inhoudt schrijf ik wel weer als ik er zit, maar ik kan wel verklappen dat het een nacht stage is! We gaan ons ritme dus omgooien en overdag slapen… later meer ;-)

 

 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Redding

U.S.A. 2018

Life in Redding

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2019

Update 4

02 Maart 2019

Update 3

13 Januari 2019

Update 2

11 November 2018

Life in Redding
Diane

Actief sinds 28 Juni 2008
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 36097

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2020 - 26 Mei 2021

Redding 2020 - 2021

13 Juni 2019 - 05 Oktober 2019

IHOP Kansas City

22 Augustus 2018 - 29 Mei 2019

U.S.A. 2018

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Israël en Paasconcert

01 September 2010 - 31 Mei 2011

Bijbelschool USA

Landen bezocht: